Головна | Стартова | Контакти | RSS

Новини





Мета новости...


Статті

Політологічні роздуми

Специфіка першого туру президентської кампанії 2010

18.01.2010 17:39
Специфіка першого туру президентської кампанії 2010

Різні учасники цьогорічної виборчої кампанії ставили перед собою різні завдання.

Дехто – як Ющенко, Симоненко і Мороз – продемонструвати, що вони все ще перебувають у вищій лізі української політики.  Інші  – як Тігіпко, Яценюк, Тягнибок або Гриценко – намагалися увійти до цієї ліги і зарекомендувати себе у ній якомога серйознішими гравцями. Але і перші, і другі  усвідомлювали, що для них другого туру не буде і намагалися максимально викластися вже на першому етапі.

Інакше з Януковичем і Тимошенко. Прогнозовані фіналісти цьогорічної виборчої кампанії намагалися пройти перший тур максимально ефективно, але при цьому не викладаючись до кінця. Перший етап це ще не фініш, різкий спурт потрібно буде забезпечити у другому турі виборчих змагань, а тому для кампанії як Януковича, так і Тимошенко був притаманний крайній прагматизм та «відсікання» будь яких нераціональних витрат. Вони також мусили вести порівняно обережну боротьбу проти ідеологічно близьких конкурентів, з тим, аби різкими нападками не озлобити їхніх виборців, котрих розраховують залучити на свій бік у другому турі.

Як відомо, виборча кампанія загалом подібна до бойових дій. Армії кандидатів мають свою «піхоту» (агітатори, роздавачі листівок і розклеювачі плакатів, члени виборчих комісій), «артилерію» (т. зв. адмінресурс (працівники держадміністрацій та місцевої влади, міліції, пожежної охорони, санстанції, прокуратури і т. ін), який може посприяти «своєму» кандидатові і завадити «чужому») і «авіацію» (ЗМІ, особливо телебачення).

Завжди вважалося, що для перемоги на виборах треба досягти переваги над противником у якомусь одному середовищі і, як мінімум, не поступитися у двох інших.

Почнемо з «артилерії». Насамперед належить відзначити абсолютно оригінальну роль адмінресурсу. Завдяки приватизації влади головними політичними гравцями (йдеться про політичні сили, які висувають основних претендентів на пост президента), адмінресурс певних галузей та адміністративних регіонів від самого початку був чітко «заточений» під конкретних осіб. Ті ж його представники, які не були посаджені в крісло Януковичем або Тимошенко, в першому турі намагалися максимально дотримуватися нейтралітету. Вірогідно, у другому турі вони вже не будуть мати таких порівняно комфортних умов і зиушені будуть визначатися на користь якогось із кандидатів, їм чітко дадуть зрозуміти, що третього не дано: хто не з нами, той проти нас.

Не такою, як звичайно, була роль цариці полів – «піхоти». Ні розклейки та роздавання агітаційної продукції, ні кампанії «від дверей до дверей», ані зустрічей з виборцями по-суті не було. Кольорові намети та зрежисовані виїзди кандидатів «на місця» мали радше ритуальний характер. Їхня роль в кампанії була майже нульовою. Фактично, завдання місцевих штабів звелася до організації контролю на виборчих дільницях. Про мізерну агітаційну роль «піхоти» свідчить і приблизно однакова кількість голосів, набраних тим самим кандидатом у областях, які складають той самий регіон (наприклад, Галичина, Волинь, Донецьк тощо) Те, що кандидати набрали приблизно такий самий відсоток голосів у різних областях одного регіону  свідчить, що виборців в основному «накривало» телевізійною агітацією, а точкової роботи на місцях з ними ніхто особливо не проводив.

«Авіація». Основні кандидати в президенти намагалися достукатися до виборця головним чином через електронні ЗМІ. Ті ж із претендентів на президентське крісло, котрі не отримали доступу до ТБ – не мали жодних шансів. Достатньо порівняти хоча б результати двох досить подібних політиків, які обидва позиціонували себе як «нові» – Тігіпка і Гриценка. Другий, не отримавши доступу до телеефіру, пробував компенсувати його поїздками по країні. Однак Україна не Грузія, вона надто велика, щоб ефективно замінити електронні мас-медіа особистим спілкуванням. Результат красномовно свідчить – чий телеефір, того й електорат.

Боротьба у другому турі буде запеклою. Противники варті один одного. За три тижні, що залишилися до другого туру, їм обов'язково треба активізувати своїх дійсних прихильників і залучити нових. Але ідеологічний ресурс уже практично вичерпаний. Ні одна, ні друга команда не здатна сказати країні щось нове. Мобілізувати потенційних прихильників можна хіба що апелюванням до помаранчево- синьо-білого протистояння. Однак  ця тема вже занадто зачовгана.

Проте, резерв ще є. У фіналістів президентських перегонів залишаються ще 2 організаційних ресурси, котрі вони не включили на повну силу, а саме: використання владних важелів, тобто т. зв. "адмінресурс" і потужніше задіяння «піхоти», тобто стимулювання регіональних штабів, активізація їхньої діяльності. На нашу думку, саме від ефективності роботи низових партійних ланок значною мірою залежатиме результат другого туру. Звичайно, за умови, що «авіація» обох армій не поступатиметься одна одній.

Ігор Танчин


  Проголосувало (4)   1 2 3 4 5
Також читайте:
 Коментарі (5)
Олег, 10:29 21.01.2010
Не маю нічого проти Тігіпка.
Навпаки, заявляю, що він має великий потенціал, якщо здобув на Львівщині таку підтримку навіть при тому, що його тут уособлювали такі кончєні злодії і шарлатани як Пономарьов і Уваров.
Якби він тут сперся, наприклад, на Шведу, на серйозних бізнесменів, він би здобув вдвічі більше.
Знаю!, 00:22 21.01.2010
Якби за Тігіпка проголосувало стільки виборців, скільки їх мають послідовно підтримати або Юлю або ж Януковича - він би став президентом у першому турі! Не треба так просто їх записувати до свого активу - це люди, які побували й тут і там і знають справжню ціну ваших солодких обіцянок! Єдина проблема полягає лише на тому, що Юлі вірити - себе не поважати! Янек тут значно порядніший! А що стосується Писарчука - то ваш міцний фундамент виявився аж надто нестабільним і крихким. Факти вперта річ і вони є очевидними!!! Пономарьов-Уваров нічого не роблячи отримали майже такий же результат, що й вся фата-моргана під назвою південна ПР.
Олег, 12:07 20.01.2010
2 "Знаю"
Маю сумнів, що результат ПР є гірший, ніж у 2004. Цього року Віктор Янукович отримав 5,67%. Хіба це мало?. Врахуйте, що у ІІ турі за нього голосуватиме більшість прихильників Тігіпка, частина тих, хто підтримав Яценюка і, як мінімум, пята частина прихильників Ющенка. Так що до 10% може дотягнути. Хоча, звичайно, все залежатиме від перебігу боротьби впродовж цих 3 тижнів.
Порівнювати ефективність роботи Писарчука-Мельника з тандемом Пономарьов-Уваров навіть не варто. Останні взагалі нічого не зробили, вони навіть не мають реальних людей, які би проводили агітацію чи працювали в комісіях. Результат Тігіпка є заслугою самого Тігіпка. А Писарчук консолідовує навколо себе і свого лідера людей, проникає в різні середовища, помалу будує міцний фундамент. Не забувайте про ставлення галичан до Януковича. Це зовсім не те, що до Тігіпка. Писарчук зламав негативну тенденцію, він показав, що голосувати за Януковича НЕ СОРОМНО (!) - і вцьому його головна заслуга.
Знаю!, 11:22 20.01.2010
До цікаво було б проаналізувати феномен ПР у Львівській області на фоні попередніх результатів та у порівнянні з іншими західними областями! Попри очікування обласного керівництва, що результат тут буде не меншим аніж 10 % - він виявився ще скромнішим аніж в сумновідомому 2004 р. Очевидно, що зміна керівництва обласного штабу не пішла на користь партії - П. Писарчук, який позиціонував себе як національно-свідомий, Л. Мельник - колишній керівник штабу Нашої України породили сумніви у львівських прихильників Януковича. Значна частина їхнього електорату швидше повірила С. Тігіпку, кампанію якого на львівщині організував С. Пономарьов та С. Уваров. На Тернопільщині кількість прихильників ПР зросла вдвічі! Чи не є це наслідком хазяйнування тут Свободи?
Колега, 09:44 19.01.2010
Дякую. Корисні і цікаві думки. Хотілося б прочитати Ваш прогноз стосовно можливого розвитку ситуації після другого туру.

Залишити коментар

І'мя:
Коментар:
Введіть число зображене на малюнку:

Якщо ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.

последние новости

Пряма мова

Петро Писарчук впевнений у перемозі Януковича, а критику Герман вважає її особистою позицією
Петро Писарчук - начальник Львівського обласного виборчого штабу Віктора Януковича, народний депутат України
Коментарів (3)

Чи знаєте Ви, що...


Спецпроекти

Серіал "МЕРІЯ"
Круглий стіл експертів і політиків
Зміни влади на Львівщині
Шенген
14-й Форум Видавців (2007)

Хто є хто на Львівщині



Loading...

Новини партій

БЮТ відновлює спортивні традиції на селі
25.01.2010 14:30, Коментарів (0)
Левко Лук’яненко: Доля обрала саме Тимошенко, аби дати шанс зупинити навалу антиукраїнської орди
25.01.2010 14:26, Коментарів (0)
Дмитро Павличко: Заява Ющенка про те, що Тимошенко і Янукович – „два чоботи пара” – неправдива
25.01.2010 14:23, Коментарів (1)
Відчуваючи свою поразку, наші опоненти не зупиняться перед порушеннями у день виборів – Петро Писарчук
25.01.2010 11:32, Коментарів (0)
Віктор Янукович: Україні потрібна допомога активних політиків, потрібен об’єднавчий процес
22.01.2010 10:13, Коментарів (1)
Андрій Болкун: Уся Львівщина у другому турі згуртується навколо Юлії Тимошенко
19.01.2010 15:42, Коментарів (6)
Вибір українського народу буде правильним - депутат Кожан
14.01.2010 11:01, Коментарів (0)
«Комісія по «Львітеплоенерго» має перевірити фаховість прийнятих І. Іванівим працівників» - Володимир Гірняк
12.01.2010 18:22, Коментарів (0)
Віктор Янукович: Перший мій указ буде спрямований на боротьбу з бідністю
12.01.2010 16:39, Коментарів (1)
Провокації не зашкодять перемозі Тимошенко
12.01.2010 14:51, Коментарів (5)


Газета Ратуша Новости Дня 
Rambler's Top100
Вголос інтернет-газета Copyright ©2009
Інформаційне агентство "Presstime.com.ua"
При повному або частковому відтворенні матеріалів активне посилання на Вголос обов'язкове.
Адмініcтрація сайту може не поділяти думку автора і не несе відповідальності за авторські матеріали
Система Orphus