Головна | Стартова | Контакти | RSS
  Економіка
  Інфраструктура
  Нерухомість
  Торгівля
  Зв’язок
  Транспорт
  Туризм і рекреація
  Сільське господарство
  Паливо та енергетика
  Промисловість
  Фінанси
  Ринки і компанії
  Події


Курси валют НБУ 20.07.2009
USD 765.15 0.0000
EUR 1078.1 0.0000
RUB 2.4074 0.0000
PLN 248.667 0.0000
GBP 1245.92 0.0000




Мета новости...


Статті економіки

Промисловість

Конфлікт на ЛАЗі обріс новими деталями

02.07.2009 16:10
Конфлікт на ЛАЗі обріс новими деталями

У той час, як на ЛАЗі уже майже погасили борги із зарплати, тамтешні бунтівники видумують нові й нові причини, щоб не дати заводу нормально працювати.

З чого почався трудовий конфлікт на ЛАЗі? Це, напевно, пам’ятають усі — з пікетів працівників заводу у грудні 2008 року із вимогою виплатити їм заборговану заробітну плату. Пікетники жалілись, що не отримують її з квітня. Таким чином їм набігла немала сума — більше 5 мільйонів гривень.

Далі були пояснення керівництва підприємства, чому виникла така заборгованість (зриви контрактів, борги замовників перед заводом), та обіцянка, що люди свої гроші обов’язково отримають.

До цього часу сума боргу із зарплати на ЛАЗі зменшилась більш ніж утричі. Як повідомив генеральний директор Ігор Малець, залишилось виплатити ще 1,5 млн. гривень. Те, що заборгованість суттєво скоротилась, підтвердила й перевірка податкової інспекції м. Львова. За словами пана Малеця, повністю борги погасять щонайпізніше до вересня ц.р. У вересні ж ЛАЗ збирається відновити виробництво «на повну».

Здавалось би, конфлікт якщо не вичерпано, то принаймні на етапі вирішення. Гроші будуть. Проте «лазівські» бунтівники знову незадоволені. Поновились пікети. Проте тепер про зарплату майже не згадують, головна тема — реприватизація ЛАЗу.

У вівторок, 30 червня, відбулася прес-конференція під інтригуючою назвою «Приватизація ЛАЗу: нові факти про незаконне роздержавлення підприємства та розбазарювання його майна». Участь в ній взяли секретар громадської ради ветеранів ЛАЗу Роман Пак, голова вільної профспілки «Автобусобудівник» Людмила Присяжнюк, голова профспілки ЗАТ «Завод комунального транспорту» (ЗКТ, раніше – ЗАТ «ЛАЗ») Анатолій Лисак, заступник голови профспілок ЗАТ «ЗКТ» Володимир Коваль та провідний інженер ТОВ «ЛАЗи» Петро Яньо.

Прес-конференція вдалась на славу. Не прес-конференція, а просто мрія конкурентів ЛАЗу: так ганити підприємство, на якому працюють, вміють, напевно, лише «щирі українці».

Право на ЛАЗ


Профспілкові лідери оголосили, що їм до рук потрапило судове рішення, за яким нібито нинішній власник ЛАЗу не має права на ньому працювати, бо 20 січня 2004 року договір купівлі-продажу держпакету акцій ВАТ «ЛАЗ» між Фондом держмайна України і компанією «Сіл-Авто» було визнано недійсним.

Нагадаємо, державний пакет акцій ВАТ «ЛАЗ» у розмірі 70,41% було виставлено на продаж у 1999 році. У жовтні 2001 року ФДМУ визнав переможцем конкурсу компанію «Сіл-Авто» (Львів), яка запропонувала за нього 27 млн. гривень при стартовій ціні 23 млн. грн.

Визнати купівлю ЛАЗу недійсною вимагала фірма «Мега-Моторс» (Київ), яку Фонд держмайна не допустив до участі в приватизаційному конкурсу через те, що вона, за висновком приватизаторів, не відповідала кваліфікаційним вимогам.

На ЛАЗі на оприлюднену профспілковими лідерами інформацію відреагували зі здивуванням. «Складно коментувати сумнівні постанови суду. Ви ж знаєте, як працюють українські суди», — сказала представник керівництва заводу Олена Муляк, запевнивши: «У підприємства є всі акти державних перевірок, документи щодо судів та прав власності». 

Муляк також зазначила, що російський бізнесмен Ігор Чуркін, відколи є власником ЛАЗу, інвестував у нього 200 млн. гривень. «За час приватизації розроблено та впроваджено у виробництво 15 моделей автобусів і тролейбусів, чого не було за весь час існування заводу», — додала вона.

Різниця тлумачень

Прозвучало на прес-конференції і цілком традиційне у випадку трудових конфліктів звинувачення вищого менеджменту у тому, що воно «порізало завод на металобрухт». «Чуркін вивіз з заводу 380 тонн штампів – технологічного оснащення заводу. Один штамп має вагу близько тонни. А 380 тонн тих штампів було здано на металобрухт», — обурився секретар громадської ради ветеранів ЛАЗу Роман Пак.

Гендиректор ЛАЗу ж нічого крамольного у цьому не бачить. Пояснює, що штампи на ЛАЗі уже давно не використовуються у виробничому процесі. Їх замінили новітніми технологіями з використанням лазера. «Пан Роман Пак просто давно працював на ЛАЗі. З того часу у машинобудуванні багато що змінилося», — сказав Ігор Малець.

Вперед і вгору

Ще одна річ, яка не до вподоби профспілковій кліці, — що ЛАЗ зараз згорнув виробництво до мінімуму. (За деякими даними, у червні завод зробив усього шість одиниць техніки). «Ми могли б випускати 1500 автобусів. У нас є хороші моделі — півтораповерхові, зчленовані… Але ми цього не робимо. Постійно якісь простої», — хвилюється заступник голови профспілки ЗАТ «ЗКТ» Володимир Коваль.

У цьому його хвилювання поділяє й керівництво заводу.

ЛАЗ, за словами гендиректора Ігоря Малеця, дійсно може випускати й півтори тисячі автобусів хоч щомісяця. Але для цього мають бути замовлення. А з ними в кризовий період стало дуже сутужно. Ситуація ускладнилась, пояснює Малець, після того як Кабінет Міністрів скасував субвенції щодо закупівлі електротранспорту, що дозволяло комунальним підприємствам оновлювати тролейбусні парки. На підприємстві сподіваються, що уряд подумає і таки відновить ці субвенції. А тим часом намагається знайти вихід зі складної ситуації. І тут ті, хто наче вболіває за долю ЛАЗу, на ділі показують зовсім інше.

Так, нещодавно, як розповіла Олена Муляк, перед ЛАЗом відкрилась перспектива отримати замовлення на поставку 800-900 автобусів в Угорщину та деякі інші європейські країни і стабілізувати роботу підприємства. Оскільки мова йде про крупне замовлення, спочатку ЛАЗ за рекомендацією угорської галузевої асоціації VOLAN (об’єднує 24 транспортні підприємства) домовився надати свої автобуси — ЛАЗ-А183 та ЛАЗ-А292 — для проведення пробної експлуатації на міських маршрутах Угорщини. Проте домовленість зірвалась, оскільки прокурор м. Львова Андрій Палюх декілька днів не випускав автобуси з території заводу.

Звідки ноги ростуть

За словами Олени Муляк, на ЛАЗі уже певний час тому почали підозрювати, що профспілкові «правдолюбці» діють не стільки в інтересах працівників і підприємства, а якоїсь третьої сторони. Але от якої саме, не могли ніяк зрозуміти. Днями ж вони отримали поживу для роздумів: одне з інформаційних агентств повідомило, що активні дії профспілчан фінансуються одним із представників Партії регіонів.

Андрій Сорока


  Проголосувало (3)   1 2 3 4 5
 Коментарі (0)
Якщо ви виявили помилку на цій сторінці, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.

Новини


Loading...

Новини компаній

Підприємства

Групи підприємств



Новости Дня 
Rambler's Top100
Вголос інтернет-газета Copyright ©2009
Інформаційне агентство "Presstime.com.ua"
При повному або частковому відтворенні матеріалів активне посилання на Вголос обов'язкове.
Адмініcтрація сайту може не поділяти думку автора і не несе відповідальності за авторські матеріали
Система Orphus