All news News Home Home RSS RSS Twitter Twitter

Олег Немчінов
Депутат Львівської обласної ради від УНП

Інформація про автора

Блог Олега Немчінова

За що має сплачувати податки автомобіліст

12.03.2010 12:23 __ Олег Немчінов
Зважаючи на перспективу якнайшвидшого ухвалення державного бюджету, як ніколи актуальним стає питання зміни принципів сплати податку з власників транспортних засобів
Сучасний податок з власників транспортних засобів обчислюється однаково: як для тих, хто користуються автомобілем декілька разів на рік, так і для тих, хто користується ним щоденно. Крім того, він не враховує розмір шкоди для довкілля, який спричиняє той чи інший автомобіль при виборі пального/

Держав, в яких водії платять за кількість «коней» без урахування їх якості, в світі залишилося не так багато. Останні п'ять-десять років у цивілізованих країнах за допомогою податку передставники влади прагнуть регулювати транспортну ситуацію так, щоб міста не вставали в пробках, а їх жителі не задихалися від вихлопних газів. Майже вся Європа вже ввела податкові пільги для власників екологічних автомобілів і, навпаки, санкції для водіїв «шкідливих машин».

У США збір податків з автомобілістів побудований по принципово інший, але також «екологічній» схемі - більше платить той, хто більше їздить. Реалізовано це дуже просто: транспортний податок включений в ціну на паливо. Чим більше бензину або солярку пожирає твій автомобіль, і чим більше ти їздиш, тим більше віддаєш до бюджету.

Таким чином, який-небудь американський дідусь, що зберігає в гаражі Dodge Charger із двигуном у 7 літрів і потужністю під 620 кінських сил і зрідка виїжджає на нім на зустрічі з іншими пенсіонерами, платитиме невеликий податок. А людина, що роз'їжджає щодня на якому-небудь невеликому автомобілі ніби Toyota Yaris з двигуном в 1 літр, віддасть казні крупнішу суму. Гроші, зібрані з водіїв, витрачаються в США виключно на будівництво, ремонт і утримання доріг.

Вважаю, що доцільно було прислухатись до ініціативи народних депутатів від УНП та замінити податок з власників транспортних засобів акцизом на придбання пального. Впровадження так званого «податку з бензоколонки», вартість якого б закладалася в літр пального, дозволило б регулювати ставку податку, зважаючи на екологічність обраного виду палива. Крім того, це значно спростило б механізм його сплати, адже автовласникові не доводилось би вистоювати черги в ощадкасі, вираховувати потужність двигуна власного автомобіля та множити її на певні коефіцієнти. Відрахування відбувались би автоматично: при кожній заправці автомобіля

Переконаний, відрахування з такого податку можна було б рівномірно розподілити між територіальними громадами й регіональною владою та використати для ремонту місцевих і загальнодержавних доріг, які через брак фінансування за останні роки перебувають у вкрай жахливому стані.


 Коментарі (0)

Усі автори


Усі автори [18]