ГОЛОВНА |РІВНЕ |ЛЬВІВ |ІВАНО-ФРАНКІВСЬК |ТЕРНОПІЛЬ |ЛУЦЬК |ЧЕРНІВЦІ |УЖГОРОД
Андрій Шевченко заважає українцям відчувати себе людьми      Переляканий Янукович заявляє про цілеспрямований відстріл українських виборців      Янукович вирішив попіариться на ветеранах війни      Омельченко витратить на подарунки своїм жінкам 180 тисяч гривень      Садовому та Куйбіді сподобалось пиво Влада Якушева      Кандидатка на крісло франківсько мера ніколи не маніпулювала свої тілом      Починок спростовує заяву голови Львівської міської ТВК      Сайт Олійника про оману Сендака та штурмовиків Федоришина та Бубу      Львівські зелені познімали різнокольорові стрічки на проспекті Шевченка      Обкуреним януковичам не дали закрити Чорноморську ТРК      
 

Про це говорять

Політична «порнографія», або Чи є управа на богатирів, які знущаються з голозадого зайця

Політична «порнографія», або Чи є управа на богатирів, які знущаються з голозадого зайця
Після перегляду деяких виборчих роликів складається враження, що їх творці і замовники думають не головою, а тим, що називають нижньою півкулею головного мозку. І цими політичними помиями щодня полощуть мізки українському виборцеві! Найбільше дивує те, що на наших телеекранах з’являються ролики, які інакше, як політичною порнографією, не назвеш. Невже нікому нема діла до якості цього “кіно” і того, що політична реклама залишається помийною ямою?

ЗАСОЮЗівський «підгузник»

Якщо ви ще не бачили передвиборчого ролика Блоку “За Союз”, то не зарікайтеся, що вас важко чимось здивувати. Творці цього мультика затьмарили своєю “геніальністю” усіх майстрів брудної політреклами, разом узятих. Сюжет для садомазохістів. “І піднялися богатирі проти біди і зла, проти нечисті і розрухи”, - під цей речитатив на екрані з’являється трійця з відомої картини “Три богатирі”. Зловіще вороняче каркання сповіщає про появу помаранчевого зайця, який тараторить: “Думай по-українськи, думай по-українськи”. І нарешті фінал: один з богатирів підхоплює зайця на коня, стягає зі “здобичі” штани і лупцює різкою по голому заду, примовляючи російсько-українською: “Думай, як хочеш. Думай о людях. Думай за Союз”.

Автори мультика у своїй творчості керувалися богатирським принципом “думай, як хочеш і чим хочеш”. Тільки швидко забули ці “віртуози”, що Союз і вільнодумство – речі несумісні. Зняли б вони такий ролик у “старі добрі часи”, то позаздрили б зайцеві: різкою по голому заду за таке не відбулися б.

Полуничка Януковича іде на експорт

“Реклами Партії регіонів забагато не буває”, - вирішили реалізатори політреклами Януковича і взялися освоювати російський (!) телепростір. Один з російських каналів показав у своєму новинному ефірі сюжет про те, як Віктор Федорович снідав з журналістами. У перекладі з російської сюжет починався так: “У штабі Януковича з холоднечею борються по-своєму: на столі – полуниця, квіти і мікрофони. Перекусуючи печивом, Віктор Янукович пояснив журналістам, чому у своїй перемозі на виборах він не сумнівається”. Під цю ідилічну картинку підверстали ще й уривок з рекламного ролика Партії регіонів.

Сюжетові про сніданок з Януковичем передував матеріал про презентацію передвиборчої програми “Нашої України”. Але в антирекламному стилі. Після мелькання на екрані спин “нашоукраїнців” прорізався голос за кадром, сповіщаючи, що у пана Єханурова зіпсутий настрій – через журналістів, які порушили газову тему. На цьому фоні сюжет про доброго дядька Януковича виглядав особливо контрастно.

Та річ не стільки у контрасті, скільки в неповазі до українських законів. Адже демонстрація реклами чи антиреклами будь-якої з українських політичних сил у програмі іноземного каналу є порушенням виборчого законодавства і втручанням у виборчий процес.

Ой «Так!» чи «Не Так!»?

“Наскільки нинішня антиреклама узгоджується із законодавством і хоча б елементарними нормами моралі?”, - запитую провідного наукового співробітника Інституту соціології НАН України Наталію Костенко (спільно з Академією української преси Інститут займається моніторингом політичної телереклами).

- Звичайно, є заборонені прийоми. Як це було, наприклад, під час минулої президентської кампанії – карта України, розділена на сорти чи, скажімо, пісня, яка містила заклики до громадянської війни. Це те, через що можна було подавати правові позови. Щодо нинішньої повсякденної антиреклами, то тут іноді досить важко довести порушення прав. Хотілося б, аби кандидати і політичні сили були обережнішими в оцінках і висловлюваннях, але сьогодні це голос волаючого в пустелі, - каже експерт.

- У рекламному ролику блоку “Не Так!” Віктор Медведчук заявляє: “Помаранчеві мають бути відсторонені від влади”. Це можна розцінити як прямий заклик до повалення існуючого ладу.

- Не обов’язково. Він каже “помаранчеві”, а юридичного визначення, хто це такі, немає. Тому сторони можуть доводити і те, й інше. Це слизьке питання: одну і ту ж фразу можна інтерпретувати по-різному. У цьому й підступність антиреклами. Вона ніби балансує на грані права. Інша річ, що бренд “Не Так!” містить елемент чужого бренду. Тут можуть бути претензії. Так само бренд “Так!” використовується в рекламі Блоку “Пора-ПРП”.

Але ні “нетаківці”, ні “пористи-пеерпісти” не переймаються позиченим брендом. “Не Так!” ще й киває на чужу рекламу: мовляв, не така - наклепницька й образлива. Представник блоку Степан Гавриш публічно обурювався фразою з “нашоукраїнського” ролика про те, що бандити збираються повернутися і керувати країною. А на додачу “пройшовся” і по рекламі “Пори-ПРП”: чи не є, бачите, образою для вищого законодавчого органу слова з ролика: “Бандити мають сидіти у тюрмах, а не в парламенті”? А судді хто – “нетаківці”, чиї ролики кишать антирекламою?

Щодо “прокату” відомих брендів, то Блоку “Пора-ПРП” рівних немає. Претензії йому може висунути не лише “Наша Україна”, а й Партія регіонів: у своєму ролику “пористи-пеерпісти” змішали ющенківське “Так!” з фірмовим “Тому що…” Януковича. До речі, Ярослав Лесюк, відомий з минулих президентських виборів як розробник концепції політреклами та стилю виборчої кампанії Віктора Ющенка (використання “Так!” – його ідея), - у виборчому списку “Пори-ПРП”. На запитання, чи не боїться блок наразитися на судовий позов за позичання чужого бренду, один з лідерів блоку, Віктор Пинзеник, спокійно відповів: “То ми дійдемо тоді до такої ситуації, коли не можна буде використовувати слова взагалі, бо вони вже використовуються десь. “Слово”, “діло”, “так” - це ж українські слова, які у всіх на слуху. Не бачу проблеми”.

У рекламній анархії без цензури – нікуди

Брудна політична реклама була, є і буде. Викорчовувати її з ґрунту, зарослого мохом політичного безкультур’я, – справа безнадійна. Але й мовчки спостерігати за буянням цього бур’яну теж не можна. Ось і створили в Україні громадську Незалежну експертну раду з питань діяльності мас-медіа під час виборів, завдання якої – оперативно реагувати на прояви чорного піару і допомагати ЗМІ у вирішенні правових колізій. “Наша задача – приймати рішення, які зможуть розглядати і Центрвиборчком, і суди”, - заявив голова Незалежної експертної ради Тарас Шевченко.

Після появи на російському каналі сюжету про сніданок Януковича й антирекламного матеріалу про “нашоукраїнців” члени ради підняли питання про можливе вилучення таких телемовників з кабельної мережі. Але офіційних рекомендацій наразі не було. “Ми підтримали ідею створення незалежної експертної комісії і тепер покладаємося на її висновки, тож не хотіли б говорити щось доти, доки вони не з’являться, - заявив у коментарі для “ВЗ” голова Нацради з питань телебачення і радіомовлення Віталій Шевченко. - Якщо висновки будуть негативними, тоді прийматимемо рішення разом з ЦВК. Буде достатньо аргументів, що якийсь продукт не відповідає критеріям і вимогам, заборонимо його показ. Якщо ж компанія знову намагатиметься розмістити щось подібне, то тут вже є підстави для суворішого реагування. А покарати – це справа ЦВК, не наша (за виборчим законом, у разі виявлення серйозних порушень телерадіоканалу загрожує призупинення дії ліцензії. – І.П.). Інша річ, коли йдеться про випадки втручання у виборчу кампанію закордонних мовників. Тут Нацрада може діяти безпосередньо. Принаймні з кабельних мереж ми таких мовників можемо вивести. Але дочекаємося офіційних висновків експертної ради. Як бути з оціночними судженнями щодо рекламних телероликів? Тут є питання. У законі прямо не написано, що давати їм оцінку може Нацрада. Тому ми передаємо ролики на експертну комісію. У деяких випадках телекомпанії могли б розбиратися самі. Але їм легше куди-небудь той ролик скинути і дочекатися висновків, чи все у ньому нормально. Таким чином вони застраховуються від претензій учасників виборів”.

Це вже не вперше, коли депутати приймають закон, в якому передбачено покарання за його порушення, але хто має карати, не сказано. Ось і виходить плутанина: порушники роблять свою чорну справу, а спитати з них за це нема кому. Політтехнологи відпрацьовують свої гроші, не боячись бути покараними. Тому й розмножується всяка чорнорекламна гидота. І роблять її вітчизняні любителі брудних технологій, переконаний Віталій Шевченко. “ Є інформація, що з різними політичними силами працюють закордонні політтехнологи, але, думаю, їхні послуги більше стосуються не реклами на телебаченні чи радіо. Непривабливі чи, я б навіть сказав, бридкі речі зроблені настільки по-українськи, що іншим навряд чи так вдалося б. Ми знаємо самі себе, знаємо, в кого де печінка і з якого боку треба клюнути”, - каже Віталій Шевченко.
Інна Пукіш-Юнко, Високий Замок, 16.02.2006 14:20:13
Print Version
 

Відзиви

gabr, 18.02.2006 19:18:34

шкода, що таку інфу вішають в Neti, але, якщо вже про рекламу... В Регіонів з Яником реклама "сильна" психологічно і дає свої результаті. Ющенко sorry. А от про зайця - на мою думку - це круто. Результату з неї 0,0 але... Якщо її не зняли досі з ефіру - ми дійсно живемо в демократичній Державі
 
Залишити відзив
Автор
E-mail
Повідомлення
додати у вибране

Новина години

 
23.02.2006 17:21:17

Генпрокуратура не має претензій до діяльності "Нафтогазу" »

 

СПИСКИ КАНДИДАТІВ

 

НОВИНИ

 
23.02.2006 18:53:25

Андрій Шевченко заважає українцям відчувати себе людьми »

 
23.02.2006 18:47:49

Переляканий Янукович заявляє про цілеспрямований відстріл українських виборців »

 
23.02.2006 18:39:15

Янукович вирішив попіариться на ветеранах війни »

 
23.02.2006 18:19:19

Омельченко витратить на подарунки своїм жінкам 180 тисяч гривень »

 
23.02.2006 18:04:38

Садовому та Куйбіді сподобалось пиво Влада Якушева »

 
23.02.2006 17:38:20

Кандидатка на крісло франківсько мера ніколи не маніпулювала свої тілом »

 
23.02.2006 17:25:52

Починок спростовує заяву голови Львівської міської ТВК »

 
23.02.2006 17:08:57

Сайт Олійника про оману Сендака та штурмовиків Федоришина та Бубу »

 
23.02.2006 17:03:52

Львівські зелені познімали різнокольорові стрічки на проспекті Шевченка »

 
23.02.2006 16:51:08

Обкуреним януковичам не дали закрити Чорноморську ТРК »

 

Рейтинг статтей

 

Вийти заміж за віце-губернатора »

 

«Наша Україна» «кинула» Василя Куйбіду. Рух обурений. Наслідки - непередбачувані »

 

Караюча десниця Садового »

 

Людина з ополонки президента хоче призначати мера Львова »

 

Петро Олійник – губернатор елоквент. Пряма мова від людини з ополонки президента. »

 

Ваші відзиви

 

Один нюансик - Садовий під час пресухи не казав, що міліція має дослідити діяльність Степановича. ві... »

 

інфушка-пустишка... шановний пане Ковальчук. Звинувачення у "фальсифікації виборчого процесу" на адр... »

 

Це що виходить! Садовий сам висунув Садового а потім взяв його і назад засунув! Цікава піар акція , ... »

 

классссссссс... »

 

Садовий? Куйбіда? Одна біда. Голосуйте за Якушева!... »

Цікавинки

Завантаження ...

Всі новини України в одній стрічці PORTAL E-BUG
Стартова сторінка львів'ян
Lviv TOP

НОВИНИ | НАГОЛОС |СТАТТІ |ІНТЕРВ'Ю |ХРЕНІКА |ПРО ЦЕ ГОВОРЯТЬ |ОГЛЯД ПРЕСИ |ПЕРСОНАЛІЇ |КОНТАКТИ
ГОЛОВНА | РІВНЕ | ЛЬВІВ | ІВАНО-ФРАНКІВСЬК | ТЕРНОПІЛЬ | ЛУЦЬК | ЧЕРНІВЦІ | УЖГОРОД
© VGOLOS.COM.UA. Використання матеріалів з обов'язковим посиланням.
Думка редакції може не збігатися з думкою авторів. Редакція також не несе відповідальності за істинність інформації, наведеної в нередакційних матеріалах.

Передрук, копіювання, а також відтворення інформації, яка містить посилання на агентство "ПРЕС-ТАЙМ",
ЗАБОРОНЕНО В БУДЬ-ЯКОМУ ВИГЛЯДІ, лише з .
RSS/RDF: новини – http://vgolos.com.ua/export/news/     статті – http://vgolos.com.ua/export/articles/         Написати листа: