Вхід|Реєстрація

Єдина країна - Единая Страна!

 Єдина країна - Единая Страна!

Федералізація-регіоналізація-виконкомізація чи реальне місцеве самоврядування?

Неділя, 11 Травень, 2014 - 17:00

Написати слід багато, але великі наукові статті важко сприймаються пересічними читачами тож спробую максимально спростити виклад своїх поглядів на новації які керівники українського Уряду порційно озвучують у ЗМІОтже Перше:Вже писав і ще раз повторюсь, що ліквідація обласних державних адміністрацій в умовах збройної боротьби із терористами, які прикриваються сепаратиськими гаслами є величезною помилкою, як і запровадження на рівні адміністративно-територіальних одиниць вищого рівня, якими в Україні є міста Київ та Севастополь, АР Крим та 24 області. Для тих хто досі цього не розуміє - згадайте події кінця лютого у Криму, де згідно конституції України такий виконком називається Рада міністрів Автономної Республіки Крим і не маю сумнівів, що за такої системи влади, ми у березні втратили би не лише Крим, а і більшість областей Півдня, Сходу, а може і центру УкраїниДруге:Місцеві адміністрації у районах дійсно не потрібні і там потрібно створювати урядові префектури, але не з пропонованими зараз двома функціями вторинна медична допомога та опіка над інтернатами, а із усіма функціями держави, які мінрегіонбуд пропонує буквально звалити на сільські ради, які до цього, на відміну від міських рад категорично не готові, а за містами закріпити за польським досвідом адміністративний рівень повіт, округ, префектура - не важливо, як назвати, але важливо вирівняти усі міста у правах без поділу на районні, обласні та республіканськіТретє:Однозначно підтримую ініціативу урядовців про закріплення за місцевими бюджетами часток від загальнодержавних податків із одночасним скороченням їх кількості, пропоную піти далі і нарешті заохотити людей реєструватись за їх фактичним місцем проживання, аби більшість сплачених громадянами податків йшла саме у той муніципалітет, де людина проживає, де вчаться її діти, дорогами якої вони користуютьсяЧетверте:Для впровадження реального місцевого самоврядування не обов'язково вносити зміни до діючої Конституції чи тим більше ухвалювати нову, достатньо ухвалити нові редакції законів Про місцева самоврядування, Про органи самоорганізації населення, Про місцеві державні адміністрації Про вибори депутатів місцевих рад, змінити Бюджетний, Податковий та Митний кодексиП'ятеМи не збудуємо європейської держави за радянсько-більшовитським лекалом страни совєтов в нас в Україні зараз 300 тисяч депутатів місцевих рад, 460 міських голів, 783 голів селищних рад та 10 279 сільських голів! Отже треба прислухатись до пропозицій урядовців і скоротити кількість рад, сформувавши на їх основі більш-менш самодостатні у плані інфраструктури та економічного підґрунтя громади/муніципалітети, але тут маю кардинальну пропозицію - скоротити не тільки кількість совєтов, але і їх подальший чисельний склад. Цей пункт мушу розгорнути докладніше із додаванням ключового слова факультативність (фр. facultatif — від латин. facultas — «можливість»)! Пропоную у нових редакціях законів Про місцеве самоврядування та Про вибори депутатів місцевих рад передбачити лише граничну чисельність депутатів. Але на відміну від нинішніх до 1 тисячі жителів - від 12 до 16 депутатів включно, затвердити максимум 5, як це зроблено у восьмимільйонному Нью-Йорку де їх є як раз 5, а кожен з п'яти представляє відповідне боро (округ). У великих муніципалітетах пропоную запровадити міські дільниці, по кількості яких і формувати склад муніципальної ради, обмежившись чисельністю як раз 12-16 депутатів. А от спосіб в який мешканці будуть обирати цих депутатів визначати їм самим - мажоритарні вибори, пропорційні чи змішані вибори - не важливо, це той випадок коли громада має сама обирати спосіб, а фундаментальні права про те що вибори відбуваються на основі: загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування вже закріплені у Конституції! Та сама факультативність має бути присутня і у формі виборів голів муніципалітетів: прямі вибори, вибори радою чи навіть найми за контрактом Сіті-менеджера(англ. City manager — міський керівник). Саме такі питання, як на мене і слід вирішувати на місцевих референдумах, а соціальну активність обраного 300-тисячного війська депутатів місцевих рад (а якщо ще пригадати кількість кандидатів по деяким мажоритарним округам 2010 року то можливо ви отримаєте готовий орган самоорганізації з 10-20 осіб у кожному такому окрузі) переорієнтувати на Органи самоорганізації населення - представницькі органи, що створюються жителями, які проживають на законних підставах на території села, селища, міста або їх частин, у першу чергу: квартальні комітети, комітети мікрорайонів, районів у містах, сільські, селищні комітети у складі муніципалітетів/громад.ШостеОкремо ще раз хочу повернутись до питання регіонального самоврядування. У 2006-2010 році мав честь бути обраним депутатом Львівської обласної ради, отже думаю, що знаю про що пишу і говорю - я НЕ ВІРЮ у регіональне самоврядування! Вважаю, що у обласні ради мають існувати як виключно представницькі органи із контрольно-дорадчими функціями, районні (окружні) ради взагалі можуть бути сформовані з голів муніципалітетів, які можуть спільно вирішувати проблеми своїх громад, а самим громадам законодавчо створювати асоціації для фінансування тих чи інших завдань (меліорація, каналізація, сміттєпереробка тощо), що у перспективі може ще більше скоротити кількість базових громад СьомеНа останок про правопорядок і муніципальну міліцію. Добре було би повірити у це гасло пропоноване деякими міськими головами великих українських міст. Знову хочу повернути їх до реалій сьогодення із фактично муніципальними міліцією у Криму, Донбасі і навіть Одесі (та й на жаль не відомо де ще). Ми хочемо ТАКУ міліцію???Вище наведені тези я ще 3 квітня 2014 р. надіслав у Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, у рамках анонсованого обговорення Концепції реформування місцевого самоврядування і територіальної організації влади в Україні. Відповіді не отримав, щоправда у ЗМІ вже з'являлась інформація що Концепція затверджена 17 квітня після Женевських домовленостей, потім знову у ЗМІ повідомили про ймовірні зміни у Конституції - і знов тільки інтерв'ю без законопроекту на сайті Верховної Ради України...